Edmonton International Airport heeft een overeenkomst met Hydra Energy gesloten om Hercules trucks om te bouwen naar dual fuel (waterstof-diesel) motor. De luchthaven wordt een testlocatie voor Hydra’s technologie.

Hydra Energy biedt een retrofit oplossing voor Hercules’s Klasse 8-vloot op Edmonton International Airport. De trucks worden uitgerust met Hydra’s tanks en waterstof-diesel verbranding injectiesysteem en secundaire controller om de waterstofstroom te regelen. In de dual fuel motor wordt 40% waterstof aan diesel bijgemengd. Het grote voordeel is dat er geen concessies gedaan worden aan het vermogen en koppel dat nodig is voor zware ladingen. Daarnaast werkt de technologie even goed in alle weersomstandigheden. De bestuurder van de truck zal dezelfde tankervaring hebben als met diesel.

“Omdat we ons blijven richten op waterstofgerelateerde oplossingen om de uitstoot van luchthavenactiviteiten te helpen verminderen, zijn we er trots op dit toonaangevende project met Hydra en Hercules te ondernemen.”

Myron Keehn, Vice President, Air Service, Business Development, ESG en Government Relations bij EIA

Tevens zal er vanaf juli 2022 een klasse 1 pantservoertuig omgebouwd worden met de Hydra’s technologie. Er rijden relatief weinig van dit soort voertuigen, maar ze hebben wel een groot aandeel in de luchtvervuiling.

“Ons unieke Hydrogen-as-a-Service-model zorgt ervoor dat we bestaande vloten zoals Hercules kunnen aanpassen om op zowel waterstof als diesel te rijden zonder kosten voor fleetowners. Op deze manier doorbreken wij de kostenhindernis als het gaat om het koolstof verminderen van vloten”.

Hydra Energy CEO, Jessica Verhagen

Bron: Hydra Energy

Categorieën: Vrachtauto

0 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

error:
%d bloggers liken dit: