MACA Flight introduceert op de CES 2022 in Las Vegas zijn revolutionaire hybride carcopter S11. Het waterstofvoertuig is een combinatie tussen een auto en een helikopter.

De mannen achter de vliegende Formule 1-auto op waterstof zijn Michaël Krollak, een voormalig topman van ruimtevaartbedrijf Airbus, en Thierry de Boisvilliers, een voormalige gevechtspiloot in het Franse leger. De twee MACA-oprichters willen de basis leggen voor een Formule 1-competitie voor vliegende auto’s. De Carcopter combineert vliegen en rijden met een duurzame waterstof aandrijflijn.

Maca is ontworpen volgens de principes van snelheid, veiligheid en duurzaamheid. Daarnaast heeft het raceautotechnologie geïntegreerd in het productontwerp van het eVTOL-voertuig (Electric Vertical Take Off and Landing). Met zijn zes elektromotoren (35 kW) zal de carcopter rond de 250 km/u kunnen vliegen. Het zeven meter lange voertuig zal ongeveer 30 minuten kunnen vliegen. Het bedrijf is van plan om zijn eerste werkende model tegen het einde van volgend jaar op een echt circuit te testen.

“Er zijn veel bedrijven die werken aan vergelijkbare oplossingen over de hele wereld, maar MACA loopt om verschillende redenen ver voorop. Terwijl de meeste bedrijven vertrouwen op elektriciteit of traditionele fossiele brandstof om hun voertuigen van stroom te voorzien, zet MACA schone brandstofcellen op waterstof in, wat zorgt voor langere vliegtijden en duurzaamheid van groene energie.”

Thierry de Boisvilliers, oprichter MACA Flight

Bij de ontwikkeling van dit prototype wordt er nauw samengewerkt met verschillende onderzoeks- en ontwikkelingspartners. Om de haalbaarheid van het project te borgen werken ze samen met het Agentschap van de Europese Unie voor de veiligheid van de luchtvaart (EASE).


Bron: MACA Flight

Categorieën: Auto

0 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

error:
%d bloggers liken dit: