Horizon Fuel Cell heeft zijn nieuwe VLS-IV 400kW-brandstofcel in Singapore onthuld. Door geavanceerde materiaalkeuze heeft de cel volgens de ontwikkelaars een hoog vermogen, lage kosten en een lange levensduur. Daarnaast heeft het product de potentieel om het waterstofverbruik in zware vrachtwagens tot 20% te verminderen.
In 2021 lanceerde Horizon de VLS-III-brandstofcelserie, waarmee het een substantiële technologische innovatie op de markt bracht. De nieuwe vloeistof gekoelde brandstofcellen uit de VLS-IV-serie maken ook gebruik van de unieke voordelen van de gepatenteerde grafiet-metaal hybride bipolaire plaattechnologie van het bedrijf. Volgens Horizon heeft de cel een hoger vermogen, grotere efficiëntie, compact formaat en lagere kosten.
Op zoek naar de meest kostenefficiënte productiemethoden heeft Horizon uitgebreide upgrades doorgevoerd in de productieprocessen van bipolaire platen. De grafietlaag wordt geproduceerd met behulp van zeer nauwkeurige giettechnieken, waardoor de productconsistentie wordt verbeterd en de productiekosten met meer dan 50% worden verlaagd. De metaallaag maakt gebruik van nieuw ontwikkelde PVD-koolstofcoatingtechnologie om de geleidbaarheid te verbeteren en de contactweerstand te verminderen, waardoor de betrouwbaarheid en efficiëntie van de stapel verder worden verbeterd. De hybride bipolaire platen worden geassembleerd met behulp van de lang gevalideerde afdichtingstechnologie van het bedrijf, waarbij de grafiet- en metaallagen op betrouwbare wijze worden geïntegreerd.
Bron: Horizon
0 reacties