Het Koreaanse autobedrijf gaat gigantisch investeren in brandstofcel technologie. Hiermee wil ze de productie van brandstofcellen van de huidige 3.000 per jaar gaan opschroeven naar het onvoorstelbare aantal van 7.000.000 units in 2030.

Productie flink opschroeven

Dat de wachtlijsten voor een nieuwe Nexo lang kunnen zijn, weet elke chauffeur die graag de overstap wil maken naar een waterstof aangedreven auto. Ook bij de concurrent Toyota, kan het wachten op een nieuwe Mirai te lang gaan duren. Beide bedrijven gaan de productie echter flink opschroeven. Eerder berichtten we al over de plannen van Toyota om de productie van de Mirai te gaan opschroeven naar 200.000 auto’s per jaar. Hyundai wil 500.000 van de te produceren brandstofcellen gaan inzetten voor voertuigen, de rest zal worden gebruikt voor andere doeleinden, zoals boten en drones.

Zuid Korea maakt grote stappen voorwaards

De vraag naar de Nexo in het thuisland Zuid Korea is groot. Dit is een van de redenen dat de dealers in Nederland zo moeilijk aan nieuwe Nexo’s kunnen komen. De hoge vraag in Korea komt onder meer door het uitgebreide waterstof tankstation netwerk. De Koreaanse regering wil dit over 2 jaar hebben uitgebreid tot maar liefst 310 locaties. Ook wil de regering komend jaar 4.000 waterstof voertuigen aanschaffen.

Autonoom rijdende Nexo

De Tesla staat ondermeer bekend om de mogelijkheden van autonoom rijden. Op YouTube zijn hier veel fraaie en minder fraaie voorbeelden van te vinden. Ook Hyundai wil deze mogelijkheid gaan aanbieden. Samen met de startup Aurora werkt het bedrijf aan de ontwikkeling van autonoom rijden voor de Nexo. Nog onbekend is wat deze upgrade gaat kosten en wanneer deze te verwachten is.


Bron: IndustryWeek


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error:
%d bloggers liken dit: