FlixMobility en Freudenberg Sealing Technologies werken samen aan een toekomstgericht project voor CO2-vrije mobiliteit. Ze willen bussen met brandstofcellen gaan inzetten op lange afstanden (>500 km).
Flixbus is Europa’s grootste aanbieder van busreizen over lange afstand. De felgroene bussen vervoeren passagiers in 30 landen. Op dit moment hebben ze al drie elektrische bussen rijden. Ze willen het wagenpark verder vergroenen door ook waterstofbussen te gaan inzetten.
FlixBus heeft het eisenprofiel voor zijn voertuigen duidelijk gedefinieerd. De brandstofcel voertuigen moeten minimaal 500 km ononderbroken af kunnen leggen zonder bij te tanken. Het tanken moet in een vergelijkbare tijd als diesel geschieden, maximaal 20 minuten.
Freudenberg Sealing Technologies heeft voldoende expertise in huis om aan het eisenprofiel te voldoende. In eerste instantie zal een representatief aantal van 30 bussen worden uitgerust met een hybride aandrijflijn om de systeemprestaties te valideren.
Bron: Freundenberg
0 reacties