Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) kondigt haar visie aan om tegen 2039 alle nieuwe voertuigen voor de Japanse markt CO2-neutraal te maken. In lijn met deze visie streeft MFTBC er naar om eind 2020 de serieproductie van waterstof vrachtwagens te starten.

MFTBC is één van de toonaangevende fabrikanten van bedrijfsvoertuigen in Azië. In 2019 onthulde MFTBC op de Tokyo Motor Show de Vision F-CELL. De lichte vrachtwagen met brandstofcel is verder uitgewerkt in het concept eCanter F-CELL. Onderstaande een beeld van de waterstof vrachtwagen zoals die in Kawasaki werd gepresenteerd.

De eCanter F-CELL heeft een waterstoftank waarmee 300 km gereden kan worden. Dat is een verdrievoudiging ten opzichte de elektrische variant die 100 km kan afleggen op een volle batterij. De waterstoftank is in minder dan 10 minuten weer volledig vol te tanken.

MFTBC heeft nog geen verdere technische details vrijgegeven. Het doel is om eind 2020 de eCanter F-CELL in serieproductie te nemen.


Bron: Mitsubishi Fuso

Categorieën: Vrachtauto

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error:
%d bloggers liken dit: