Multevo heeft de allereerste Hydrohog ontwikkeld. Dit is een multifunctionele snelweg onderhoudsmachine met innovatieve Dual Fuel-technologie. Bij dieselbrandstof wordt 40% waterstof bijgemengd.

Voor de onderhoud van snelwegen en bermonderhoud heeft Multevo een krachtige en multifunctioneel onderhoudsmachine met een lagere CO2-uitstoot ontwikkeld, de Hydrohog. Deze machine is voorzien van het innovatieve H2ICED® dual-fuel systeem. Het systeem injecteert maximaal 40% waterstof in de bestaande dieselverbrandingsmotor van 75 PK. De snelle en aanpasbare hydrostatische machine kan met snelheden tot 40 km/u over de Britse weg rijden.

De R&D afdeling van Multevo kwam er bij de ontwikkeling van een duurzaam vervoermiddel al snel achter dat elektrische opties te veel beperkingen hadden voor zware snelwegtoepassingen. De batterijtechnologie schiet bijvoorbeeld te kort tijdens bij schaafwerkzaamheden op de weg als de motor 75% van de tijd volledig ingeschakeld is. Om toch de CO2-uitstoot te verminderen is er gekeken naar waterstof. Hierbij hebben ze samengewerkt met ULEMCo Ltd. Zij zijn een specialist in waterstofvoertuigtechnologie en bouwen ook aan een ambulance, brandweerwagen en vliegtuigsleepvoertuig op waterstof.

“Dit is een belangrijke innovatie voor de snelwegindustrie die organisaties in staat stelt om real-time emissiereducties te leveren binnen praktische snelwegtoepassingen om de efficiëntie en productiviteit te verhogen als gevolg van de unieke hoogwaardige, emissiearme innovatie van de Hydrohog.”

Josh Sweeney, Director of Marketing and Growth bij Multevo 

Bron: Multevo

Categorieën: Bouwmachine

0 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error:
%d bloggers liken dit: