Tijdens de internationale Dutch Water Week hebben Missie H2 en TKI Nieuw Gas een nieuwe interactieve nationale waterstofkaart geïntroduceerd. Bedrijven en organisaties worden uitgenodigd om waterstofprojecten hierop te publiceren. Tijdens de Dutch Water Week draaien alle extra stroomvoorzieningen op groene waterstof.
Inzicht in Nederlandse waterstofprojecten
De afgelopen jaren zijn er al een aantal kaarten met regionale en landelijke waterstofprojecten gepubliceerd. MissieH2 introduceert is samenwerking met TKI Nieuw Gas nu een interactieve nationale waterstofkaart. Met de introductie trapt Missie H2 de olympische waterstofcampagne af richting en tijdens de Zomerspelen in Parijs. Waarbij met het thema ‘Zet jezelf op de kaart’ een oproep gedaan wordt aan bedrijven en organisaties om de waterstofkaart te vullen. Het doel van de campagne is om samen met TeamNL positieve energie toe te voegen aan de al ingezette nationale waterstofbeweging ten behoeve van de energietransitie.
Duurzame Allianz Regatta World Cup
Tijdens de Dutch Water Week zijn de dieselaggregaten ingewisseld voor waterstofaggregaten die draaien op groene waterstof. Dit in combinatie met accupakketten die weer met de energie uit de waterstofaggregaten opladen worden. Dit is een samenwerking tussen generatorenspecialist Genpower en Wattsun, de leverancier van draagbaar en compact batterijsysteem.
Voor dit event heeft Genpower de en GEH2® van EODev geleverd. Een waterstofaggregaat met een vermogen van 110 kVA. Met dit type waterstofaggregaat is twee jaar geleden ook de Eifeltoren verlicht.
Bron: MissieH2
0 reacties