Yanmar Power Technology Co., Ltd. heeft met succes een demonstratietest op het land afgerond van een 4-takt waterstofmotor met pilot-ignition voor energieopwekking in kustvaartuigen. De motor heeft een nominaal vermogen van ongeveer 500 kW. Deze proef werd uitgevoerd als onderdeel van het demonstratie-experiment met emissievrije schepen van de Nippon Foundation.

De 4 takt waterstofmotor werkt met voorontsteking. Als ontstekingsbron wordt gebruik gemaakt van een kleine hoeveelheid dieselolie. Vervolgens wordt een voormengsel van waterstof en lucht verbrand in de motor. Met deze test behaalde de motor een vermogen van ongeveer 500 kW.


Bron: Yanmar

Categorieën: Scheepvaart

2 reacties

Van de Voorde · 8 november 2024 op 10:15

Hoe onwetenschappelijk kan je zijn om hier je energie in te steken. Je moet eerst waterstof maken, liefst GROENE waterstof via elektrolyse van water. Als je dan die kostbare H2 molecule hebt ga je die verbranden met een rendement van +/-30%.”Burning hydrogen is like burn a Louis Vuitton handbag to produce heat” Professor Samuel Furfari

Frank Conijn · 12 november 2024 op 12:37

Eens met From The Voorde. Waarom zou je een H2-verbrandingsmotor voor een schip bouwen als een brandstofcelmotor een veel groter rendement heeft?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *