In het Zuid-Koreaanse MOTIE-project “CO2 Zero Low-Cost Small Commercial Hydrogen Engine Vehicle Development” werken KGN en PHINIA samen aan de inzet van waterstof in vervoermiddelen. Dit nationale project heeft tot doel een 2 liter waterstofverbrandingsmotor en -voertuig te ontwikkelen die voldoen aan de NOx-emissievoorschriften. Naast de inzetbaarheid op voertuigen zal de motor ook geschikt worden voor industriële toepassingen.

PHINIA is een wereldleider in het leveren van belangrijke onderdelen voor waterstof- en dieselmotoren, waaronder motormanagementsystemen (EMS), injectoren en pompen. KGM zal zijn interne dieselmotortechnologie integreren met PHINIA’s Fuel Injection Equipment (FIE)-systeem en ECU-technologie om het project vooruit te helpen.

In het nationale project willen de partners het basisontwerp van de multifunctionele verbrandingsmotor (ICE) en het voertuig ontwikkelen. Het voertuig moet een rijbereik van maximaal 500 km hebben. Vervolgens zal er gewerkt wordt aan de optimalisatie van de motor- en voertuigprestaties.

Een vertegenwoordiger van KGM verklaarde: “Milieuvriendelijke waterstofmotoren zijn een cruciale aandrijflijntechnologie van de volgende generatie. De waterstofmotor die door deze samenwerking wordt ontwikkeld, zal niet alleen toepasbaar zijn in voertuigen, maar ook in de bouw en industriële machines. Door gebruik te maken van de unieke ICE-expertise van KGM, streven we ernaar om een pionier te zijn op de markt voor alternatieve brandstoffen, waarbij we ons richten op nichekansen in de ICE-markt.”


Bron: KGM

Categorieën: Auto

0 reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *