Toyoda Gosei Co., Ltd. verwacht een groei van brandstofceltrucks die op waterstof rijden. Om die markt te bedienen heeft het een grote hogedruk waterstoftank ontwikkeld voor lichte brandstofcel elektrische vrachtwagens.
Toyoda Gosei produceert voor de huidige Toyota Mirai de waterstoftanks. In samenwerking met Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT), Toyota Motor Corporation en Isuzu Motors Limited gaan ze zich ook richten op de grotere tanks voor bedrijfsvoertuigen. Deze nieuw ontwikkelde grote tanks kunnen worden gevuld met ongeveer acht keer zoveel waterstof als de brandstofceltanks in personenauto´s. Bij de ontwikkeling van de grotere tanks paste Toyoda Gosei dezelfde technologie toe voor hoogrenderende opslag van waterstof als bij de Mirai. De dikte van het materiaal is geminimaliseerd waarbij de capaciteit is toegenomen met behoud van de druksterkte en veiligheid van de tank.
Bestelwagens leggen lange afstanden af en doen elke dag meerdere leveringen, en moeten dus een groot rijbereik en snel tanken hebben. Brandstofceltrucks voldoen aan deze behoeften en zullen naar verwachting van Toyoda Gosei meer in gebruik worden genomen. Het bedrijf wil een bijdragen aan een waterstofmaatschappij leveren door de ontwikkeling en productie van waterstoftanks. Deze zijn een cruciaal onderdeel van brandstofcelvoertuigen.
Bron: Toyoda Gosei
0 reacties