GHD heeft het rapport ‘The World of Energy Post-COVID’ uitgebracht met de uitkomsten van een enquête onder consumenten in Australië, Canada, Nieuw-Zeeland, Singapore, het VK en de VS. Bijna de helft van de consumenten overwegen een waterstofketel of batterij voor hun huizen.
De enquête bestaat uit resultaten van meer dan 8.000 mensen van over de hele wereld om te beoordelen hoe veranderende attitudes en gedragingen de wereldwijde energiemix kunnen beïnvloeden. Op gebied van waterstof doen de onderzoekers de volgende voorspelling voor een succesvolle transitie:
Het koolstofarm maken van onze economie, van openbaar vervoer tot verwarmen van huizen, zal in hoge mate afhankelijk zijn van het succes van groene waterstof. Waterstof brandt schoon en is een potentiële gamechanger bij het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen. Gasnetten hergebruiken voor waterstof is een zeer reële mogelijkheid. Er zijn baanbrekende proeven aan de gang om een overtuigend pleidooi te leggen voor waterstof om ons doel tot nul te helpen verwezenlijken. Brandstofceltransporten op waterstof zijn er al en zullen aan belang winnen.
Uit de enquête is op te maken dat de jongere generaties (tot 35 jaar) meer open staan voor waterstoftechnologieën. De toekomstige markt voor waterstoftechnologie zal ook blijven groeien naarmate jongere generaties volwassen worden.
“Het behoeft geen betoog dat de gewoonten van de consument aan het veranderen waren en dat het milieubewustzijn al lang voor de pandemie groeide. Maar de wereldwijde sluiting dwong velen van ons om met een groter bewustzijn na te denken over ons gedrag, onze sociale waarden en onze ecologische voetafdruk.”
Dr. Tej Gidda, GHD Global Leader – Future Energy
In onderstaande tabel is te zien hoe consumenten groene technologie omarmen.

Bron: GHD
0 reacties